sobota, 22 lipca 2017

L'ancien regime

Witam,
Mówiłam, że kolejny post to coś większego a nie kartki :3. No i zapraszam :). Niektórzy z Was wiedzą, że moją drugą pasją jest historia :) a ulubiona epoka to średniowiecze, ale w każdej epoce znajduję odrobinę siebie. Takim okresem jest L'ancien regime :) we Francji, czyli czasy panowania dynastii Walezjuszów i Burbonów (XIV–XVIII wiek). Co mi się podobało w tych czasach? Gra polityczna, małżeństwa polityczne, coś co widzimy w szachach, czy w filmie Gra o tron, ta strategia, z kim, z czym, i kiedy. A druga rzecz to stroje. Ale o strojach więcej opowie Wam moja blogowa znajoma Gabriela, która prowadzi świetnego bloga La reine de retro o modzie, bardzo dobre posty o modzie poparte źródłami. Gorąco polecam i zapraszam. A teraz wracajmy do mojej pracy :). Oto podusia z Marią Antoniną :)




Nigdy nie pokazywałam moich prac od tyłu :) więc robię to teraz.

Podusia wraz z kartką :) jest prezentem urodzinowym dla mojej przyjaciółki ze studiów, która jest nowożytnikiem, czyli historykiem zajmującym się okresem od średniowiecza do rewolucji francuskiej. Podusia wyhaftowana na bawełnianej różowej poszewce, nićmi Ariadny, do tego 5 kokardek, motylek dekoracyjny, i różowa koronka. Podusia zajęła mi 2 wieczory.
A oto karteczka:

Kanwa 16, nici Ariadna :) i powstał przystojny Monsieur (tł. mój pan) z bukietem róż. Myślę, że przyjaciółce się spodoba :) zobaczymy popołudniu ;). 


Pozdrawiam serdecznie i zapraszam.
LVS


5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i pomysłowy prezent:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno koleżanka będzie zachwycona poduszką ! Ja jestem :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny komplet! Idealnie dobrany prezent!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetny prezent, koleżanka na pewno się ucieszy :-)

    OdpowiedzUsuń